Firma Roman Večeřa

mapa  sídla firmy
Hlavní strana
Poradenství
Reference
Výstavy
Školení
Výrobky
Aktuality
Kontakt


 
Obchodní podmínky



I. Základní ustanovení

Všeobecné obchodní podmínky stanovují pravidlla pro dodání zboží firmou Ing.Roman Večeřa / Večeřa s.r.o. ( „dodavatel“ nebo „prodávající“) objednateli („kupujícímu“) a jsou nedílnou součástí každé objednávky. Odchylná ustanovení vzájemně odsouhlasená a podepsaná oběma smluvními partnery (objednatel, dodavatel) mají přednost před Všeobecnými obchodními podmínkami.

II.Objednávka

II.1. Forma objednávky
Objednávka je požadována v písemné formě a je závazná okamžikem doručení dodavateli (faxem, e-mailem, poštou, osobně, ústně s okamžitým písemným dodáním). Pokud si objednatel vyžádal písemné potvrzení objednávky, je dodavatel povinen potvrzení zaslat. Zaslaná objednávka se považuje za kupní smlouvu podle § 409 a násl. Obchodního zákoníku v platném znění.

II.2 Objednávka  atypického / nestandardního zboží
Objednávka atypického / nestandardního zboží (zboží se nenachází standardně ve skladě nebo ve firemní nabídce,  je třeba ho objednat zvlášt a má delší dodací lhůtu) musí být oboustranně prokazatelně odsouhlasena. Objednatel se zavazuje uhradit zálohu ve výši 75 % z ceny objednaného zboží. Objednací lhůta začíná běžet teprve po uhrazení zálohy. Objednávku atypického / nestandardního zboží nelze zrušit. V případě neodebrání tohoto zboží zůstává záloha v majetku dodavatele            a objednatel je povinen zaplatit závazky vůči dodavateli z této objednávky vyplývající. Doplatek 25 % za objednané zboží uhradí objednatel při převzetí zboží osobně nebo na dobírku (způsob odběru je dodhodnut v objednávce).
 
II.3 Nový objednatel, objednávka zboží  v případě neuhrazených faktur
Objednává-li kupující u dodavatele zboží poprvé nebo neuhradil-li předchozí fakturu (faktury)od dodavatele v termínu splatnosti, hradí kupující další následně objednané zboží hotově (osobní odběr) nebo dobírkou, pokud není dohodnuto jinak.Při prodlevě splatnosti faktury delší než 10 pracovních dní je dodavatel oprávněn zastavit, či pozastavit další dodávky objednaného zboží.

II.4 Změny v objednávce
Je-li v objednávce třeba něco změnit, uvědomí dodavatel objednatele (nebo objednatel dodavatele) prokazatelným způsobem. Pokud je změna možná, dohodnou smluvní partneři nové podmínky dodání zboží, vzájemně je odsouhlasí a potvrdí písemně s poznámkou, že původní objednávka je neplatná.

II.5 Časové prodlení dodání / nedodání objednávky
Hrozí-li časové prodlení s dodáním nebo nedodáním objednávky (ne vinou dodavatele, např. ztráta či poškození při transportu,  pozdní dodání, či nedodání přepravní službou) uvědomí dodavatel bezodkladně prokazatelně objednatele a dohodne další postup dodání zboží.

II.6 Storno objednávky
V případě zamýšleného storna objednávky je objednatel povinen neprodleně informovat dodavatele a teprve po oboustranném odsouhlasení obchodní případ podle platných předpisů uzavřít (nelze stornovat objednávku atypického zboží nebo zboží, které opustilo výrobu a je na cestě k objednateli).

II.7 Náležitosti objednávky

  1. IČO, DIČ, platný název objednatele, sídlo a místo podnikání, event. odpovědná osoba, kontakt (tel., fax, e-mail …)
  2. druh a název zboží, počet kusů,
  3. místo a termín dodání,
  4. způsob dodání
  5. podpis oprávněné osoby, firemní razítko ( pokud se nejedná o el.zaslanou objednávku)

Chybějící údaje objednatel neprodleně doplní. Pokud nebudou údaje doplněny, nebude objednávka vyřízena.

II.8 Bezpečnost informací
Dodavatel prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné a budou použity pouze k uskutečnění dodávky objednateli,
nebudou nijak zveřejněny, nebo poskytnuty třetí osobě apod.

III.Platební podmínky

III.1 Forma úhrady
a) bezhotovostní platba:
- platba bankovním převodem předem ( zálohová faktura / proformafaktura), u zálohové faktury ve výši
75 % z ceny
  objednaného zboží dopaltí objednatel zbývající částku při odběru zboží osobně nebo na dobírku.
- platba bankovním převodem (faktura se splatností).

Prodávající vystaví kupujícímu za odebrané/objednané zboží platný doklad. V případě vystavení zálohové faktury, počíná běžet dodací lhůta dnem připsání zálohy na účet dodavatele.Splatnost vystavených faktur je 7 dní od data vystavení dokladu, není-li dohodnuto jinak (kopie faktury / platebního dokladu musí být zřetelně označena). Daňový doklad je vystaven v řádném  termínu  a musí obsahovat všechny náležitosti podle platných předpisů. Splněním závazku odběratele vůči dodavateli se rozumí den připsání fakturované částky na účet dodavatele.

b) hotovostní platba:

  1. hradí-li odběratel odebrané zboží hotově, vystaví mu dodavatel pokladní doklad, kde uvede číslo faktury, za kterou je platba provedena.
  2. na dobírku.

c) úhrada dílčích dodávek:
uzavírají-li smluvní strany objednávku „na akci“ nebo Rámcovou kupní smlouvu a je-li celková objednávka rozdělena do dílčích dodávek, vystaví a zašle/předá dodavatel objednateli fakturu/-y za provedenou dílčí dodávku/-ky (vč.služeb, byly-li sjednány)     a dodá objednateli další dílčí dodávku/-y terpve po úplném uhrazení faktury za dílčí dodávku, a to i v případě, že se  termín dodání další dílčí dodávky/dodávek prodlouží. Objednatel je povinen další dílčí dodávku/dodávky odebrat a uhradit, i když se z důvodu neuhrazení předešlé dílčí dodávky/dodávek termín následující dodávky/dodávek opozdí.

III.2 Dopravné, balné
Součástí vystavených dokladů je i platba za dopravné/balné, pokud je zboží dopravováno přepravní službou nebo dodavatelem.  

III.3 Rabat
Rabatové podmínky jsou stanoveny dodavatelem a jsou platné pro určité časové období (zpravidla jeden kalendářní rok nebo do zveřejnění nového firemního Ceníku ) a mění se v závislosti na množství odebraného zboží v daném kalendářním roce.

IV.Cena zboží
IV.1 Kupní cena
Kupní cenou za zboží se rozumí cena zboží dle firemího Ceníku pro konečného spotřebitele bez DPH platná pro dané období. Kupní cena  je cena smluvní a  je závazná pro obě strany. Cena za dopravu a ostatní zvláštní požadavky (např. skladování zbo-   ží) týkající se zboží tvoří samostatnou položku.

IV.2 Změna ceny
Prodávající  si  vyhrazuje  právo  na  změnu  ceny  nabízeného  zboží.  Změnu  ohlásí  vydáním  nového  Ceníku.   Cena zboží objednaného řádně dle předcházejícího Ceníku zůstává nezměněna.

IV.3 Informace o cenách
Telefonické nebo ústní informace o cenách zboží jsou pouze informativní, závazné jsou ceny dle firemního Ceníku platného pro dané období.

V. Doprava objednaného zboží
Doprava objednaného zboží (dopravní službou, osobním odběrem, poštou apod.) je dohodnuta v písemné objednávce společně  s platební podmínkami, termínem dodání a kontaktem. Nestandardní požadavky na dodání zboží je objednatel povinen zaznamenat písemně v objednávce a odsouhlasit je s dodavatelem. Odběratel je povinen zkontrolovat stav zásilky při převzetí od dodavatele / dopravní služby.

VI. Certifikáty, ověření jakosti zboží
Požádá-li odběratel dodavatele o doklad o technické kvalitě zboží (Certifikát/Prohlášení o shodě apod.), je dodavatel povinen tento doklad doručit do 10 - ti pracovních dnů (faxem, poštou, e-mailem, osobně / pověřenou osobou apod.).

VII. Vlastnictví zboží
Objednané zboží včetně dohodnutých služeb zůstává v majetku dodavatele až do úplného zaplacení všech pohledávek týkajících se objednávky.

VIII. Odpovědnost za škody, reklamace, záruka
VIII.1 Odpovědnost za škody
Zodpovědnost za poškození zboží, ztrátu apod. přechází na odběratele okamžikem převzetí zboží od dodavatele / přepravní služby.

VIII.2 Reklamace zboží při převzetí od přepravní služby
Odběratel je povinen při převzetí zásilky od dopravce společně s dopravcem zkontrolovat stav zásilky (počet kusů dle přepravního listu, neporušenost zásilky apod.). V případě poškození zásilky při přepravě je třeba sepsat s přepravcem reklamační protokol a informovat dodavatele (do 24 hod.). Při použití dopravce se reklamace výrobku poškozeného při přepravě řídí Reklamačním řádem dopravce a příslušnými ustanoveními Občanského resp. Obchodního zákoníku. Takto způsobené vady nelze reklamovat u dodavatele.

VIII.3 Reklamace zboží po převzetí od dodavatele / přepravní služby
Okamžikem převzetí zboží od dodavatele / přepravní služby přebírá kupující za dodané zboží zodpovědnost. Zjistí-li objednatel po převzetí zboží nedostatky (vada zboží z výroby, chybějící části, jiný druh apod.), informuje neprodleně (nejpozději do 2 pracovních dnů) dodavatele, učiní písemný reklamační zápis a poškozené zboží včetně reklamačního zápisu doručí zpět dodavateli (nejpozději do 5 - ti pracovních dnů). Jde-li o vadu zboží, kterou lze odstranit výměnou „za nové zboží“ (prasklý kryt apod.) je výměna zboží ze strany dodavatele provedena bezodkladu. Odběratel je povinen i takovou závadu reklamovat nejpozději do 2 prac.dnů. Při pozdější reklamaci je takováto závada považována za mechanické poškození způsobené odběratelem a reklamace nebude uznána jako oprávněná.

VIII.4 Reklamační zápis
Reklamační zápis musí obsahovat tyto náležitosti:
a) datum dodání zboží,
b) název a typové označení výrobku,
c) reklamované množství,
d) popis závady.
Odběratel je povinen zaslat reklamační zápis spolu s reklamovaným zbožím. Dodavatel je povinen se vyjádřit k reklamaci  do 10-ti pracovních dnů ode dne jejího obdržení.
    
VIII.5 Opožděná a neoprávněná reklamace
Opožděné reklamace zboží nebudou uznány. Za opožděnou reklamaci jsou považovány případy z odst.VII.2 a VII.3. U neoprávněné reklamace hradí reklamující zpáteční dopravu zboží na adresu reklamujícího a poplatek za odborné přezkoušní zboží  a vyhodnocení reklamace.
Reklamace se nevztahuje na tyto případy: poškození z důvodu neodborné manipulace, mechanické poškození, elektrické přepětí / podpětí, umístění zboží v podmínkách, které neodpovídají normě (teplota, vlhkost,prašnost apod.), poškození zboží chemickou cestou, poškození nadměrnou zátěží nebo nadměrným mechanickým opotřebením, porušení ochranné pečetě, sériového čísla, neodborný zásah, úprava zboží zákazníkem, opožděná reklamace, poškození přírodními vlivy nebo vyšší mocí.

VIII.6 Řádně ohlášená a oprávněná reklamace
Dodavatel je povinen v případě řádně ohlášené a uznané reklamace zajistit nápravu v dohodnutém termínu ( 30 dní, není -li dohodnuto jinak).

VIII.7 Sleva z ceny reklamovaného zboží
Pokud není výměna nebo oprava zboží možná a povaha vady nebrání užívání zboží, mohou se strany dohodnout na slevě z ceny zboží. V případě dodhodnuté slevy nelze později tutu vadu reklamovat.
   
VIII.8 Nemožnost vyřízení oprávněné reklamace
Pokud  nelze  oprávněnou  reklamaci vyřídit, uvědomí dodavatel bezodkladně a prokazatelně odběratele a vystaví mu dobropis.

VIII.9 Záruční doba u oprávněné reklamace
Dodané zboží  je  oprávněn  instalovat pouze odborník dle místních platných předpisů a nařízení. Neodbornou instalací, či zásahem pozbývá kupující nárok na záruku. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. U neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Doba trvání reklamace se počítá od dne  přijetí do dne vyřízení reklamace, ne do dne vyzvednutí reklamovaného zboží odběratelem.

VIII.10 Úhrada dopravy reklamovaného zboží
Reklamovat může odběratel pouze zboží zakoupené od dodavatele. Reklamované zboží, které je zasláno na adresu dodavatele, hradí odběratel. Zpětnou dopravu oprávněně reklamovaného zboží hradí dodavatel. U neoprávněné reklamace hradí odběratel manipulační poplatek za zjištění závady zboží a zpětnou dopravu (na uvedenou reklamační adresu). 
 
IX. Záruka
IX.1 Záruka se vztahuje na tyto případy:
a) vada materiálu,
b) vada funkčnosti,
c) vada funkčnosti z výroby,
d) poškození výrobku při montáži dodavatelem.

IX.2 Záruční doba
Okamžikem převzetí zboží od dodavatele / přepravní služby přebírá kupující za dodané zboží zodpovědnost a začíná běžet záruční doba (24 měsíců).

X. Technické poradenství
Dodavatel zajišťuje technické poradenství a dokumentaci k dodanému zboží. Krátké poradenství je prováděno telefonicky, odborné konzultace se provádějí v sídle firmy na základě dohodnutého termínu.Práva a  povinnosti  prodávajícího  a  kupujícího 
se řídí platnými ustanoveními Obchodního zákoníku.

XI. Právo, místo soudního řízení
Právní vztahy vzniklé z objednávek nebo s objednávkami související se řídí platnými právními předpisy České republiky.Místem případného soudního řízení je obchodní soud příslušný dle místa vystavení faktury, pokud zákon nestanoví jinak.

XII. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové adrese dodavatele v den odeslání objednávky, není-li mezi stranami dohodnuto jinak. Dnem zaslání objednávky bere objednatel tyto Všeobecné obchodní podmínky na vědomí.

 

Zpět na Ceník & Obchodní podmínky


     

.::
Firma Roman Večeřa :: Tepelná a regulační technika ::.